Tussenkomst afval bij medische aandoeningen

De gemeente voorziet een tussenkomst van 25 euro / jaar voor personen die omwille van medische aandoeningen meer afval produceren en gedomicilieerd zijn in de gemeente en niet langdurig verblijven in een ziekenhuis, rusthuis of verzorgingsinstelling:

  • Voor mensen die lijden aan een onbehandelbare vorm van urinaire incontinentie, door het voorleggen van een attest afgeleverd door het ziekenfonds.
  • Voor mensen met een stoma, door het voorleggen van een medisch attest van de behandelende geneesheer.
  • Voor dialysepatiënten, door het voorleggen van een medisch attest van de behandelende geneesheer.
  • Voor mensen afhankelijk van enterale sondevoeding (medische voeding thuis) door het voorleggen van een medisch attest van de behandelende geneesheer of van een machtiging afgeleverd door het ziekenfonds.
  • Voor mensen afhankelijk van urinaire autosondage (thuis) door het voorleggen van een medisch attest van de behandelende geneesheer of van een machtiging afgeleverd door het ziekenfonds.

De gemeente voorziet een tussenkomst van 75 euro / jaar voor personen die recht hebben op het incontinentieforfait voor zwaar zorgbehoevenden en gedomicilieerd zijn in de gemeente en niet langdurig verblijven in een ziekenhuis, rusthuis of verzorgingsinstelling, door het voorleggen van een attest afgeleverd door het ziekenfonds.

  • Doe je aanvraag voor de tussenkomst via het digitaal loket. Vergeet niet om de bewijzen door te sturen naar milieu@sint-lievens-houtem.be
  • Je kan het formulier ook hier downloaden. Dit formulier bezorg je dan per e-mail aan milieu@sint-lievens-houtem.be of op de technische dienst van de gemeente (op afspraak).
Naar top